Vilken underbar måndag!

Segt var det att stiga upp igen på morgonen. Det jobbigaste brukar vara att få igång barnen, som gärna skulle sova längre. Själv flyttar jag nog väckarklockan fram ett par gånger för att få dra mig en stund till.
På jobbet var väl allt ganska ok. En klass var smått jobbig, men det gick ok. Jag jobbar alltså som lärare, om någon undrar.

Fantastiskt solsken ute med endast några minusgrader. Kvickt efter jobbet for jag och handlade vad som behövdes till middagen och sedan snabbt länkkläderna på och ut och lufsa. Ja, jag har äntligen kommit i gång med sportandet igen och är så stolt över mig själv!!! Hemma drar jag sedan ett antal muskelövningar och känner mig så duktig. Otroligt vad det kan göra åt självkänslan.

Har tidigare i mitt liv spelat aktivt volleyboll, men pga. eksem och skador och små barn som kom till , måste jag ge upp den grenen. Jag är atopiker och har stora problem med eksem främst på händerna, men i höst har jag även lidit av dem i ansiktet. Efter ett antal allergitester och 20 gångers ljusbehandling har det varit bättre. Eksemen har till och med hindrat mig från att sporta, då de kliat så in i norden då man svettats. Därför är jag så extra glad att jag nu kommit i gång med länkandet och att det känns ok! Skulle som så många andra kvinnor vilja gå lite ned i vikt.
Vi skall med familjen åka till Gardasjön på sommaren och skulle då vilja vara i topptrim, hmm. Nåja, i lite bättre form skulle jag gärna vara. Resan är som en bra morot att anstränga sig lite mer och motionera och kanske äta lite förståndigare.

I helgen har det ju nog ätits en massa gott igen... På fredagen då vi fick gäster bjöd vi på nötyttrefile´med gorgonzolasås, som blev SÅ god! På lördagen var vi först på middag hos mina föräldrar, och där äter jag alltid mig FÖR mätt. Mammas mat är mammas mat! MEN efter det hade våra grannar bett oss komma och hälsa på och de hade en underbar fondue och andra ljuvliga tilltugg till. Och vi som redan var mätta, pust. Men visst fick vi i oss en del ändå. De bjöd på så underbara salta kex med sylt och en tunn skiva getost på. Fruktasvärt gott alltså!!! Måste lägga det bak öra.
På söndagen åkte vi med barnen till ett "badparadis" för barn och vuxna, förstås. Där plaskade vi ett par timmar och gick efter det och åt på en restaurang med pizzabuffet. Man betalar ett pris och äter så mycket man orkar. Så det blev ju en del IGEN.
Nu gäller alltså lite smalare linje i veckan och så skall jag röra på mig mycket-jag LOVAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0