Piggare mamma

Då var arbetsveckan över igen. Snabbt  gick det och känns att det varit en lyckad vecka på jobbet. Jag tror att mitt länkande har börjat inverka på kroppen. Jag orkar helt enkelt mera. Sedan beror det säkert på att det börjar vara ljusare ute igen. Tycker nog att det är mysigt när det är mörkt och man får tända en massa ljus och ha brasa inne, men pigg blir jag inte av mörkret. 
Igår hade jag ju en dålig dag då diskar mm. lämnade framme. Men idag har jag varit hurtig igen. Fixat diskar i ett par omgångar, städat lite grann, handlat, haft mamma och pappa på kaffe. Jag har till och med varit i stan och slösat pengar. Tänkte bara titta lite...och kom hem med en klänning. Kunde inte motstå den! Den var just i min stil och satt perfekt (enligt min mening). Längtar efter att få ha den på mig. Det är sällan jag hittar något som jag gillar så starkt, så då måste man ju köpa, och så fruktansvärt dyr var den väl inte heller. Tidigare i veckan hittade jag ett par strech jeans, men det behövde jag verkligen och en blus med lite " rysch pysch", som var härligt romantisk och lite somrig kanske. Nu får jag inte shoppa på ett tag. Har egentligen inte råd att hålla på så här. Den första mars åker jag och min man dessutom till Tyskland för ett par nätter, så skulle ju gärna köpa något därifrån också...Skall bli trevligt att se något annat emellanåt.
Jag kom just från min länk. Är så nöjd igen då jag fick det gjort. Har hela dagen väntat på att temperaturen ute skulle stiga. Det var -25 i morse och min gräns går vid -15 grader. Det steg till -16 och då gjorde jag ett försök, som tydligen lyckades bra. Yes, nu kan jag äta och dricka lite gott med gott samvete igen.

Ha en skön helg folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0