Höst i luften



Börjar vara slut blommat i trädgården. Jag älskar växter men är inte så skicklig ÄN. Man får prova sig fram. Det är bara rosorna här som blommar och någon Ölandstok, Krysantemer och Pelargoner. Nå, det var några i alla fall men inte samma färgprakt som tidigare på sommaren. Ett tjugotal äppel har vårt lilla äppelträd lyckats producera i år och det är vi glada över. Men kallt har det också blivit så man sitter inte längre ute långa stunder. Annat är det på sommaren då man lever i sin trädgård och huset då lider av dammråttor...



Min egen näckros som jag har i en liten damm på gården. Är så nöjd över att jag lyckats få den att trivas. Den hade i somras fem blommor. Nu har de vissnat bort, eller det är enbart bladen kvar.

Har en 'Zilga' vinranka på gården. Finns det någon där ute som kan tipsa hur och när den borde beskäras eller måste den över huvudtaget beskäras??? Våra grannar gör det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0