Pain

Har det kämpigt med min rygg. Skottade snö i helgen för att sätta fart på våren lite. Låg sedan i feber måndag och tisdag och sedan onsdagen har jag haft svårt att röra mig normalt. Vissa rörelser med höger ben gör så ont i höften eller ryggen. Har inte varit tal om att jag skulle ha klarat av att länka, suck. Det här bara måste gå om FORT.
Fredagen närmar sig och det skall bli så skönt. Mina föräldrar skall bjuda oss ut på stans bästa restaurang. Det blir gott! Barnen får busa och ha det trevligt hos grannarna istället. Det är så underbart med goda vänner som ställer upp. På lördag bjuder vi sen föräldrarna hit på middag. De ska nämligen flytta "söderut" nästa vecka igen och barnen måste ju också få chans att umgås med dem. Måste passa på att använda pappas ingenjörs hjärna till ett par projekt vi har på gång, förrän han åker i väg.

Funderar faktiskt lite på att ändra på min blogg till en matblogg i liten skala.
Vår vardagsmat är ju inte något speciellt att hurra över. Det blir köttbullar, spagetti, makaronilåda, ugnsfisk, soppor osv. Tyvärr har jag sällan enegi och fantasi att hitta på så mycket roligare menyer än så. Men till helgerna brukar vi satsa bättre och dessa recept kunde man ju faktisk sätta ner på bloggen också. Speciellt om det varit något gott. Ofta använder vi recept som vi googlar upp ch kanske ändrar lite eller kör som de är. Kanske man på detta sätt även kunde få några läsare som kommenterar och med vilka man får chans att byta lite ideer med.

Till lördag skall vi i allafall bjuda på SPARRISSOPPA MED PEPPARROT OCH RÄKOR och till huvudrätt KYCKLING MED GORGONZOLASÅS OCH PASTA. Till efterrätt UGNSGLASS. Det blir okej tror jag. Kan återkomma med recept om de blev gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0