Kall vacker vinterdag

Då var den arbetsdagen igen över. Måste övervaka ett matematikprov i årskurs åtta idag. Försökte själv göra provet, men få se vad resultatet blir... ( om nu läraren ids rätta mitt också). Tyckte faktiskt att jag kunde en del, fastän det är tusen år sedan jag räknat sådan matte.

Är nu hemma och funderar över vad jag vill göra denna dag. -20 grader visade termometern i morse, men nu något mildare ca. -15 grader. Idag skall det  åtminstone länkas! Digiboxen skall jag åka och byta ut in till stan, men sen vet jag inte. Skulle vilja gå och shoppa lite men finns inte direkt något som jag skulle behöva, så borde väl låta bli då egentligen. Kanske kolla runt liiite... Fick ju lön i måndags. Men om man skulle vara förståndig så skulle man ju försöka spara lite. Oftast hittar man dock något, som man tycker att man behöver, om man går tillräckligt länge och kollar.

Handla mat måste jag också. Finns de egentligen något tråkigare??? Speciellt då man har sån ide' torka och tycker att man lagar samma mat vecka efter vecka. Att fixa vardagsmat är så tråkigt!! Man orkar bara inte satsa och lägga en massa extra tid och fantasi på den, därför blir det ju så tråkigt.

Dessutom skulle jag vilja hinna med att läsa på lite italienska. Tänkte man skulle få ett litet ordförråd helst tills vi åker till Italien i sommar. En bra bok har jag också börjat på. En bok av Henning Mankell, "Kinesen". Verkar vara i min smak dvs. fart och spänning från början. Det är ganska sällan jag läser nuförtiden. Är alltid så trött, så jag måste lägga bort boken efter några sidor. Helst skulle jag läsa före sängdags på kvällen, men det vill sällan bli till något hurh spännande det än är.

Återstår att se hur dagen blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0